EN

Türkiye bir yılda marka değerini en fazla artıran 4 ülkeden biri oldu


Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan ‘en değerli ülke markaları’ araştırması sonuçlarına göre, Türkiye bir yılda marka değerini en fazla artıran 4 ülkeden biri oldu. 2012 yılında marka değeri 487 milyon dolar olan Türkiye, 2013’te bu rakamı 688 milyon dolara çıkardı.

Devamını Göster »
‘En değerli ülke markaları’ araştırmasında yatırım, turizm, ürünler ve yetenek olmak üzere bir ülkenin markasına güç katan 4 değer inceleniyor. Buna göre yetenek dışındaki tüm başlıklarda başarılı ülkeler arasında yer alan Türkiye, geçen yıla oranla marka değerinde yüzde 41’lik bir artış yakaladı. 2013’te marka değeri 688 milyon dolar olarak açıklanan Türkiye, marka değerini en çok artıran ülkeler arasında 4’üncü oldu. Bu artışla Türkiye dünya sıralamasında ise 19’uncu sıraya çıktı.

Marka değeri en çok artan ilk 5 ülke şöyle:

Sıra

Ülke 

Marka Değeri 2013

(milyon dolar)

 Marka Değeri 2012

(milyon dolar)

Değişim (Yüzde)

(+)

1

Malezya

304

205

%48

2

Sri Lanka

45

31

%46

3

Tayland

359

252

%43

4

Türkiye

688

487

%41

5

Singapur

404

290

%39


Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner konuya ilişkin değerlendirmesinde, "Ekonomide yaşanan istikrarın yanı sıra turizm, yatırım ve ürünler bazında iyi performans gösteren Türkiye´nin bu nitelikleri, doğal olarak marka değerine de yansıyor" diye konuştu.

Araştırmaya göre dünyanın en değerli ülke markası ise 18 trilyon dolara yakın marka değeri ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD) oldu. ABD’yi 6 trilyon doları aşkın marka değeri ile Çin Halk Cumhuriyeti takip etti.