EN

Anadolu Ajansı, Türkiye’nin sesini 10 dilde dünyaya duyuruyor


Dünyanın en etkili 5 haber ajansından biri olma hedefindeki Anadolu Ajansı (AA), her gün 1454 haber, 1865 fotoğraf ile 238’nin üzerinde görüntüyü aboneleriyle paylaşıyor. AA, 9 Kasım 2015´te yayın hayatına başlayan Makedonca servisi ile yayın dilini 10´a çıkardı. 45 ülkede bin 500´e yakın abonesi, 35 ülkede ofisi ve 86 ülkede temsilciliği bulunan AA, beş kıtadaki gelişmeleri dünya kamuoyuna aktarıyor.

Devamını Göster »
1920’de Mustafa Kemal Atatürk tarafından kurulan Anadolu Ajansı (AA) bugün dünyanın en köklü haber ajanslarından biri. Son yıllarda küresel ajanslara rakip olma yolunda güçlü hamleler gerçekleştiren AA, bünyesinde hizmet veren 1458 gazeteciyle her gün 5 kıtadan 1454’ün üzerinde haber ile fotoğrafın yanı sıra 238’in üzerinde görüntü paylaşıyor. AA’nın Türkiye içinde 18 Bölge Müdürlüğü, yurtdışında ise 35 ülkede ofisi ve 86 ülkede temsilciliği bulunuyor.

100’üncü yılda 11 dilde yayın
Anadolu Ajansı, küresel ölçekte de etkinliğini sürekli artırıyor. AA,  9 Kasım 2015´te yayına başlayan Makedonca servisi ile yayın dilini 10´a çıkardı. AA, 1 Eylül 2015´te de Farsça yayınlarına başlamıştı. Kuruluşunun 100. yılında, 11 dilde haber üretmeyi hedefleyen AA, çok dilli yayın çalışmalarına devam ediyor. Dünyanın en etkili haber ajanslarından biri olma yolunda kararlılıkla ilerleyen AA, Türkçe´nin yanı sıra İngilizce, Arapça, BHS (Boşnakça, Hırvatça, Sırpça), Rusça, Kürtçe, Fransızca, Arnavutça ve Farsça yayın yapıyor. AA´nın Üsküp ofisi, Makedonca ve Arnavutça yayın merkezi olarak çalışacak.

Yabancı Dilde Yayın Tarihleri

Dil

Tarih

Türkçe-Azerice

2012

Arapça [Ana Dil]

2012

Rusça

2012

Kürtçe

2012

BHS

2012

İngilizce [Ana Dil]

2013

Fransızca

2014

Almanca

2014

İspanyolca

2014

Farsça

2015

Makedonca, Arnavutça

2015


Anadolu Ajansının halen dünya genelinde 35 ülkede ofisi ve 86 ülkede temsilciliği bürosu bulunuyor. Ajans ayrıca başta Rusya merkezli ITAR-TASS, İran merkezli IRNA, Japonya merkezli KYODO, Macaristan Ulusal Haber Ajansı, İspanya Haber Ajansı SPA ve Arnavutluk merkezli ATA haber ajansları başta olmak üzere dünyanın çeşitli haber ajanslarıyla imzaladığı işbirliği anlaşmalarıyla küresel yayın ağını genişletiyor. Ajansın ayrıca Türkiye, Amerika, Avrupa, Asya-Kafkasya, Pasifik ile Orta Doğu ve Afrika olmak üzere 6 bölgeli küresel yapılanma stratejisi bulunuyor. 

Sosyal medya etkin olarak kullanılıyor

Bilgi çağının yeniliklerine kısa sürede uyum sağlayan Ajans, yazılı-görsel içeriklerin yanı sıra canlı bağlantılarını da sosyal medya hesapları üzerinden kamuoyu ile paylaşıyor. AA; Facebook, Youtube, Vimeo, ile Instagram’daki hesapları üzerinden bilgi paylaşıyor. Ajansın en aktif olduğu sosyal medya kanalı ise Twitter. Anadolu Ajansı; Türkçenin yanı sıra İngilizce, Arapça, BHS (Boşnakça, Hırvatça, Sırpça), Rusça, Fransızca, Kürtçe ve Farsça olmak üzere, 9 farklı dilde anlık paylaşımda bulunuyor. Ajansın ayrıca, görsel paylaşımda bulunduğu bir Twitter hesabı daha var.

AA’nın Farklı Dillerdeki Twitter Hesapları

Türkçe

@anadoluajansi

İngilizce @anadoluagency

Fransızca

@aa_french

Arapça

@aa_arabic

BHS

@aa_balkans

Rusça

@aa_russian

Kürtçe

@aa_kurdish

Farsça

@aa_persian

Arnavutça @aa_albanian

Hedef: yeni nesil gazeteci yetiştirmek
‘Güçlü Türkiye´nin güçlü haber ajansı’ vizyonuyla yeni girişimler başlatan AA, 2020 yılında kutlayacağı 100’üncü yaşında, dünya meselelerine yeni bir bakış açısıyla bakmak gerektiğini düşünüyor. Ajans, ‘100’üncü Yıl Projesi’ni, tüm dünyaya ‘güvenilir, tarafsız, etik ve hızlı’ habercilik anlayışını, yeni bir öğreti gibi sunma olarak tanımlıyor. Farkındalık oluşturamayan, inovasyonu kullanamayan, üretim ile sinerjiyi birleştiremeyenlerin ayakta kalmasının imkânsız olduğu bir rekabet ortamının bilincini taşıyan AA, yeni nesil gazetecileri yetiştirmek için de harekete geçti.

AA Haber Akademisi kuruldu
Ajansın vizyonuna göre, yeni nesil gazeteci ise, yalnızca hızlı ve iyi haber yazabilen bir muhabir değil, değişime açık, aynı zamanda iyi bir foto muhabiri, anı ıskalamayan bir kameraman ve soru tekniğiyle tarihe not düşebilecek bir tanık olabilmeli. Bu amaçla, Haber Akademisini kuran AA, Akademi ile;
• İhtiyaç duyduğu insan kaynağını; Ajans Haberciliği Programından karşılama,
• Yurt içindeki gazeteler, televizyonlar başta olmak üzere basın kuruluşlarının çalışanlarına, gazetecilere Genel Medya Programı ile eğitim verme,
• Savaş bölgeleri başta olmak üzere olağanüstü şartlarda görev yapacak gazetecileri Savaş Muhabirliği Programı ile eğitme,
• Yurt içi ve yurt dışında görev yapan personeli Sürekli Eğitim Programı ile yetiştirme hedefinde.

AA Haber Akademisi ilk eğitimi 6 Şubat 2012’de başlattı. Bugüne kadar üçü savaş muhabirliği olmak üzere 6 sertifikalı eğitim gerçekleştirdi.

  Not: Veriler 9 Kasım 2015 tarihine aittir.