EN

I-List Turkey Programı


CNN’in dünya genelinde en çok izlenen programlarından “i-List”, 2010 Aralık ayındaki yayınını Türkiye’ye ayırdı. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Koordinatörlüğümüzün destekleriyle gerçekleştirilen program, CNN INTERNATIONAL ve CNN US’de aynı anda yayınlandı. Türkiye´nin ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda ilgi çekici yönlerinin anlatıldığı "i-List Turkey" bir ay boyunca milyonlarca izleyiciye ulaşarak ülkemizin tanıtımına büyük katkı yaptı.


Devamını Göster »
13 Aralık’tan itibaren bir hafta boyunca canlı yayınlanan programın sunuculuğunu CNN International kanalının tecrübeli isimlerinden Zain Verjee yaptı. Verjee, İstanbul´da politika, iş, spor ve müzik dünyasından konuklarıyla canlı röportajlar gerçekleştirirken CNN muhabiri Muhammed Jamjoom ise Türkiye´deki farklı yaşam tarzı ve ticaret konularını ekrana taşıdı.

"i-List" Türkiye haftasında, özellikle tekstil-giyim, inşaat ve büyümekte olan otomotiv sektörü gibi ülke ekonomisinin kilit sektörlerine odaklanıldı. Kapalı Çarşı, geleneksel Türk mutfağı, Türk dizileri ve farklı özellikleriyle öne çıkan Konya ve Gaziantep kentleri de programda yer aldı.

Program sonrası yapılan anket çalışmalarında;
- Türkiye’nin izleyici tarafından hatırlanan ülkeler sıralamasında 2. sıraya yükseldiği,
- Bir turizm destinasyonu olarak Türkiye 4. sıraya yükseldiği,
- İzleyicilerin Türkiye’yi yalnızca bir turizm ülkesi olarak değil aynı zamanda bir yatırım mecrası olarak görmeye başladıkları,
- Türkiye’nin iş için ilgi çekici olma oranının % 88 arttığı gözlemlendi.

Programın tamamına ulaşmak için:
edition.cnn.com/SPECIALS/2010/ilist/turkey/

 
BASIN YASIMALARI

Anadolu Ajansı
12.12.2010
CNN International Kanalında Bu Ay Türkiye Tanıtılıyor


ABD´nin CNN International televizyon kanalında yayımlanan "i-List" programında bu ay Türkiye tanıtılacak.

Kanalda 13 Aralıktan itibaren bir hafta boyunca canlı yayımlanacak "i-List Turkey" programında, Türkiye´nin ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda ilgi çekici yönleri anlatılacak. CNN International kanalının tecrübeli sunucusu Zain Verjee İstanbul´da politika, iş, spor ve müzik dünyasından konuklarıyla canlı röportajlar yapacak. Türkiye´deki farklı yaşam tarzı ve ticaret konuları ise CNN muhabiri Muhammed Jamjoom tarafından ekrana taşınacak.

"i-List" Türkiye haftasında, özellikle tekstil-giyim, inşaat ve büyümekte olan otomotiv sektörü gibi ülke ekonomisinin kilit sektörlerine odaklanılacak. Kapalı Çarşı, geleneksel Türk mutfağı ve farklı özellikleriyle öne çıkan Konya ve Gaziantep kentleri de programda yer alacak.

CNN´in http://edition.cnn.com/SPECIALS/2010/ilist/?hpt=Sbin adresinden ulaşılabilecek web sayfasında da "i-List" programının kısa özetleri ve Türkiye hakkında bilgiler yer alıyor.

Sitede rakamlarla Türkiye´nin anlatıldığı bir veri bankası, "Türkiye hakkında ne kadar bilgi sahibi olunduğunu" ölçen bir test ve "Avrupa´nın Asya ile Birleştiği Yer" başlığıyla Türkiye hakkında detaylı bilginin verildiği bir bölüm bulunuyor.

İsteyenler, www.ireport.com/ilist adresinde yer alan iReport aracılığıyla Türkiye ile ilgili görüntü ve fotoğraf yükleyebiliyor. Bunlar arasından seçilen en iyiler tüm hafta sürecek olan programda canlı yayınlarda gösteriliyor ve sitede yer alıyor.

Amerikan CNN televizyonunun "Dünyayı i-List ile gezin" sloganıyla dünya genelinde yayımlanan serisinde her ay faklı bir ülke tanıtılıyor. "i-List Türkiye", bu yıl süresince yayımlanan ve aralarında Fransa, Bahreyn, Makedonya ve Polonya´nın da bulunduğu ülke profillerinin sekizinci ayağını oluşturuyor. CNN ekranlarında Ekim ayından beri yer alan "Turkey Rises" (Türkiye Yükseliyor) temalı tanıtım filmleri de Mart ayına kadar yayımlanacak.


Anadolu Ajansı
14.12.2010
CNN International Kanalında Türkiye Programı


Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, ABD´nin CNN International kanalında yayımlanan "i-List" programında Türkiye´nin tanıtılmasının ülke turizmi için çok önemli olduğunu belirtti.Bakan Günay, kanalda hafta başından beri yayımlanan "i-List" programında bu ay Türkiye´nin tanıtılmasıyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, "Bu program vesilesiyle, sıcak iklim ve insanımızı tanımak, ülkemizin tarih ve doğa güzelliklerini görmek, kültürümüzü keşfetmek üzere şimdiye kadar gelmeyenleri de özellikle davet etmek istiyorum" dedi. "Türkiye´nin dünyanın en çok ziyaret edilen 7. turist destinasyonu olduğunu, yıllık yabancı ziyaretçi sayısının da 27 milyonu aştığını belirten Günay, bu rakamın her yıl dünya ortalamasının üzerinde bir hızla büyüdüğünü anlattı.

Bakan Günay, Türkiye´nin turizm alanındaki başarısında doğal güzelliğinin, tertemiz sahillerinin ve 10 bin yılı aşan tarihi ve kültürel varlığının öneminin büyük olduğunu vurgulayarak, bu varlığın turizm ürününe çevrilmesinin, korunmasının, sergilenmesi ve tanıtılmasının başarının altında yatan esas unsur olduğunu belirtti.

Günay sözlerini, "Türkiye´yi ziyaret edenler tekrar gelmeye devam etmektedirler. Bu program vesilesiyle, sıcak iklim ve insanımızı tanımak, ülkemizin tarih ve doğa güzelliklerini görmek ve kültürümüzü keşfetmek üzere şimdiye kadar gelmeyenleri de özellikle davet etmek istiyorum" diye tamamladı.

Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü (KDK) Genel Koordinatörü İbrahim Kalın da "i-List on Turkey" programının ve "Türkiye Yükseliyor" sloganının, Türkiye´nin yükselen profilini doğruladığını söyledi.

KDK olarak başından beri program sürecini takip ettiklerini belirten Kalın, "Türkiye´nin son derece zengin ve çok boyutlu bir hikayesi var. Bu hikayenin dünya kamuoyuna doğru ve etkili bir şekilde aktarılması, dış politika vizyonumuzun önemli ayaklarından biridir" diye konuştu.

Kalın, bu program vesilesiyle "Türkiye´nin genç, dinamik, kozmopolit, milli değerlere bağlı, ama küresel bakış açısına sahip yeni vizyonunun doğulu, batılı kamuoyuna ulaştırılacağını" kaydetti.

CNN International kanalında 13 Aralıkta başlayan ve bir hafta boyunca devam edecek olan "i-List Turkey" programında, Türkiye´nin ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda ilgi çekici yönleri anlatılıyor. Kanalın deneyimli sunucusu Zain Verjee İstanbul´da politika, iş, spor ve müzik dünyasından konuklarıyla canlı röportajlar yaparken, Türkiye´deki farklı yaşam tarzı ve ticari konularını ise CNN muhabiri Muhammed Jamjoom ekrana taşıyor.

Amerikan CNN televizyonunun "Dünyayı i-List ile gezin" sloganıyla yayımlanan serisinde her ay faklı bir ülke tanıtılıyor. "i-List Türkiye", bu yıl yayımlanan ve aralarında Fransa, Bahreyn, Makedonya ve Polonya´nın da bulunduğu ülke profillerinin sekizinci ayağını oluşturuyor.


Anadolu Ajansı
14.12.2010
CNN International´da Gaziantep ve Kapalıçarşı

"GAZİANTEP, SON BİRKAÇ YIL İÇİNDE KENDİSİNİ TÜRKİYE´NİN TİCARİ DEVLERİNDEN BİRİ HALİNE DÖNÜŞTÜRÜYOR"
"DÜNYANIN EN ESKİ ALIŞVERİŞ MEKANLARINDAN KAPALIÇARŞI BUGÜN BİR İKİLEMLE KARŞI KARŞIYA; KENDİNE ÖZGÜ KARAKTERİNİ KAYBETMEDEN NASIL RESTORE EDİLECEK?"

WASHINGTON - ABD´nin CNN International televizyon kanalının bu ay Türkiye´ye ayırdığı "i-List" programında, Gaziantep ve Kapalıçarşı tanıtıldı.

CNN muhabiri Muhammed Jamjoom´ın anlatımıyla, Gaziantep´in güzellikleri ve tarihi dokusunun ekranlara taşındığı programda, Gaziantep´in çevresinin, tarihi mekanlarıyla bir "açık hava müzesini" andırdığı, kentin, tarihi İpek Yolu´nun üzerinde yer alması açısından kilit bir coğrafi konumda bulunduğu ifade edildi.

Yüzyıllar önce kurulan ticari dokunun halen canlı tutulduğuna değinilen programda, kentteki bir kilim dokuma tezgahından görüntülere yer verildi.

Programda, kilim dokumada bugünlerde modern yöntemlerin de kullanıldığı belirtilerek, birçok halının elle dokunmasına rağmen, makineyle üretilen halıların da sayısının çok arttığı ve bu alandaki ticaretin hiç olmadığı kadar iyi bir düzeye eriştiği kaydedildi.

Merinos Halı Yönetim Kurulu üyesi Mahmut Erdemoğlu, programda, halı ihracatındaki artışın kendilerine gurur verdiğini, Türkiye´nin, makine üretimi halılar ithal ederken, şimdi bu alanda üst düzeyde ihracatçı konumunda bulunduğunu söyledi.

Programda, bugün Gaziantep´in milyar dolarlar değerlerinde makine üretimi halı ihraç ettiği, üstelik ihracatın sadece tekstille sınırlı kalmadığı, yerel şirketlerin Fransa´ya gelinlik elbise, İtalya´ya ayakkabı ihraç ettiğinden bahsedildi.

Geleneksel Türk tatlılarıyla meşhur kentin şimdi çikolatalarıyla da meşhur hale geldiği, hatta İsviçre´ye çikolata ihraç ettiği belirtildi.

"TÜRKİYE´NİN TİCARİ DEVİNE DÖNÜŞÜYOR"

Programda, "bir zamanların sınır kasabası Gaziantep, son birkaç yıl içinde kendisini Türkiye´nin ticari devlerinden biri haline dönüştürüyor" ifadesi kullanıldı.

Kentin sadece mal ihraç etmekle kalmadığı, çok sayıda turisti de çektiğine işaret edilen programda, Türkiye ile Suriye arasındaki vize sınırlamalarının kalkmasıyla, bugünlerde Suriye´den birçok turistin kenti ziyaret ettiği belirtildi.

"Eski bölgesel gerilimler yumuşarken, sınır ötesi ticarette patlama yaşandığı, bunun da kentin bu son dönemde kaydettiği başarılarda kilit faktörlerden biri olduğu" kaydedilen programda, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey ile röportaja da yer verildi.
Güzelbey, serbest ticaret anlaşması sayesinde Suriye´den tüm mal ve sanayi ürünlerinin Türkiye´ye vergisiz girdiğini, Türkiye´den de Suriye´ye sanayi ürünlerinin gönderildiğini belirtti.

Programda, Gaziantep Ticaret Odası´nın verilerine dayandırılarak, kentin ihracatının 2004 ile 2009 yılları arasında yüzde 156 oranında arttığı, malların birçoğunun Suriye, Irak ve Suudi Arabistan´a ihraç edildiği kaydedildi.

Güzelbey, Gaziantep´in jeopolitik konumuyla "en şanslı" kent olduğunu söylerken, "Gaziantep, sınır kenti olmasının yanında, sanayi kenti, ayrıca ticaret kenti. Tüm bunlar biraraya konulduğunda, Gaziantep´in yükselen yıldız olduğunu görmek kolay" diye konuştu.

Programda, İpek Yolu´nun tarih boyunca, siyasi ve ticari ilişkileri güçlendirmede önemli rol oynadığı hatırlatılarak, "Gaziantep de, belki de bunun aynısını yapan yeni bir İpek Yolu gibi" ifadesi kullanıldı.

KAPALIÇARŞI

CNN International´ın "i-List" programında Gaziantep´in yanı sıra, CNN International sunucusu Zain Verjee tarafından İstanbul Kapalıçarşı da tanıtıldı.

Programda Kapalıçarşı´nın, dünyanın en eski alışveriş mekanlarından biri olduğu ancak bugün kendine özgü karakterini kaybetmeden nasıl restore edileceği ikilemiyle karşı karşıya kalındığı belirtildi.

Halı, mücevherat, seramik, baharat ve antikalarıyla bilinen 4 bin civarında dükkanı ve 60 sokağıyla dev bir pazar olarak tanımlanan Kapalıçarşı´nın restore edilmesi ihtiyacının dile getirildiği programda, Kapalıçarşı esnafının su sızdıran çatıdan, kökü kokudan, kırık tuvaletlerden ve havalandırmanın yetersiz olmasından şikayet ettiği kaydedildi.

Programda, Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir´in, Kapalıçarşı´nın restore edilmesi için 100 milyon dolar civarında harcama yapmayı planladığı ve tadilatın düzgün biçimde yapıldığından emin olmak için bir müfettiş ekibi görevlendirdiği yönündeki sözlerine yer verildi.

Fatih Sultan Mehmet için inşa edildiği 15´inci yüzyıldan beri önemli bir ticaret merkezi olan Kapalıçarşı´nın 16´ıncı yüzyılda Kanuni Sultan Süleyman zamanında genişletildiği kaydedilen programda, sanat tarihçisi Claire Karaz ile yapılan bir röportaj da yer aldı.

Karaz röportajında, Kapalıçarşı´nın Fatih Sultan Mehmet´in İstanbul´u Osmanlı İmparatorluğu´nun başkenti yaptığında kurulduğunu anlatarak, "Fatih Sultan Mehmet´in amaçlarından biri, halkları kente geri getirerek ticareti canlandırmaktı. Bunlar kimdi? Tabii ki Türkler, Ermeniler, Rumlar, Yahudiler ve Levantenlerdi. Bu kişiler mallarını buraya getirebilecek ve hatta alt kattaki bazı dükkanlara satabileceklerdi" diye konuştu.

Kapalıçarşı´nın, yangınlar ve depremlerden sonra yüzyıllar boyunca restore edildiği belirtilen programda, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına göre, Kapalıçarşı´nın en son 1950´li yılların ortasındaki yangından sonra tadilattan geçtiği kaydedildi.

"UMARIM DISNEY TARZINDA BİR TADİLAT OLMAZ"

Son tadilatın, Kapalıçarşı´nın karakterini değiştirmeyeceği arzusunu ifade eden Karaz, tadilatın "Disney tarzında" tamamen yeniden inşa edilmiş bir yapıyı ortaya çıkarmayacağını umduğunu söyledi.

Kapalıçarşı´nın özelliklerinin de tanıtıldığı programda, şunlar kaydedildi:
"Bugün Kapalıçarşı, 22 kapısı bulunan ve 31 bin metrekareyi kaplayan dev bir labirent. İçinde dükkanlar, işyerleri, oteller, kafeler, restoranlar, çeşmeler, camiler, okul, polis karakolu ve hamam var. Kapalıçarşı, günde 300 bin ziyaretçi çekiyor. Bazı tahminler, dükkanların toplam değerinin 1,5 milyar dolar düzeyinde olduğunu ortaya koyuyor".

Ailesi nesiller boyunca Kapalıçarşı´da halı satan Muzaffer Biber adlı vatandaşın sözlerine de yer verilen programda Biber, Kapalıçarşı hakkında, "Orası İstanbul´un, Türkiye´nin kalbi. Dünyanın her yerinden insanlar Türkiye´yi ziyaret ediyor ve yeni insanlarla tanışıyor" diye konuştu.

CNN International kanalında bir hafta boyunca devam edecek "i-List Turkey" programında, Türkiye´nin ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda ilgi çekici yönleri anlatılıyor. Kanalın tecrübeli sunucusu Zain Verjee İstanbul´da politika, iş, spor ve müzik dünyasından konuklarıyla canlı röportajlar yaparken, Türkiye´deki farklı yaşam tarzı ve ticaret konuları ise CNN muhabiri Muhammed Jamjoom tarafından ekrana taşınıyor.


Anadolu Ajansı
16.12.2010

CNN International´da Türk Dizileri ve Nazar Boncuğu

"TÜRK DİZİLERİ GELENEKSEL İSLAM KÜLTÜRÜNDE HIZLA BÜYÜYEN BİR HAYRAN KİTLESİNE ULAŞTI"

WASHINGTON - ABD´nin CNN International televizyon kanalının bu ay Türkiye´ye ayırdığı "i-List" programının yeni bölümünde Türk dizileri ve nazar boncuğu tanıtıldı. CNN muhabiri Muhammed Jamjoom tarafından hazırlanan dosyada, Türk yapımı dizilerin, Türk televizyonunun dönüşüm geçirmesine katkı sağladığı belirtildi ve buna "Gümüş" dizisi örnek gösterildi.

Dizinin 2005 yılında mütevazi bir yerel üretim olarak yayınlanmaya başladığı ancak zaman içinde uluslararası alanda yoğun ilgi topladığı, İstanbul sokaklarında dizi çekimlerine sıkça rastlandığı anlatıldı.

Programda, "Gümüş" gibi dizilerin, Türkiye´de çok popüler olmasının yanında, başta Arap dünyası olmak üzere uluslararası arenada yoğun izleyici kitlesini kendisine çektiği kaydedildi. "Gümüş" dizisinin, flört ve yatakta öpüşme gibi sahnelerle bazı tabuları yıktığı, "geleneksel İslam kültürlerinde hızla büyüyen bir hayran kitlesine ulaştığı" yorumu da yapıldı.

Dizinin oyuncularından Kıvanç Tatlıtuğ´un Ortadoğu´daki popülerliğinden bahsedildi. Programda konuşan Tatlıtuğ, Dubai´de binlerce hayranın kendisine gösterdiği yoğun ilgiyi anlattı.

Yönetmen Zeynep Günay Tan da, dizilerin, gerçek aile temaları üzerine kurulu olmasından dolayı popülerlik kazandığını belirterek, bunların sadece birer "dizi" olmakla kalmayıp, aileleri birarada toplayan ve üzerinde tartışılan yapımlar haline geldiğini söyledi.
"Gümüş" dizisindeki aşk sahnelerinin "kadınlarda hayranlık uyandırdığı, erkeklerde ise öfkeye yol açabildiği" kaydedilen programda, "aşırı muhafazakar Suudi Arabistan´da bir din adamının, diziyi yayınlayan uydu istasyonlarının sahiplerinin idam edilmesi çağrısında bulunduğu" ifade edildi.

"Yabancı Damat" dizisinin de başta Yunanistan olmak üzere Balkanlar´da, hatta Japonya´da dev bir hayran kitlesine sahip olduğu ve dizi film sektöründeki birçok kişinin, bu dizileri "Türkiye´nin en önemli kültürel ihraç malları arasında gördüğü" belirtildi.
Programa katılan yapımcı ve yönetmen Türker İnanoğlu, dizilerin sağladığı bu başarının, Türk insanının kişiliğini, karakterini ve kimliğini dünyaya tanıttığını söyledi.

Oyuncu Songül Oden de, dizilerin etki gücüne vurgu yaparak, "Televizyon çok güçlü bir aygıt. Birbirimizin kültürünü gördüğümüzde, birbirimize sadece coğrafi olarak değil, duygu olarak da ne kadar yakın olduğumuzu anlıyoruz. Bu bence çok önemli" diye konuştu.
Programda CNN muhabiri Jamjoom, "Türkiye´de bugünlerde öyle görünüyor ki, küçük ekranlar daha önce hiç olmadığı kadar büyük resimler aktarıyor" ifadesini kullandı.

"I-list" programında Türk dizilerinin yanı sıra, nazar boncukları da tanıtıldı. CNN International sunucusu Zain Verjee tarafından hazırlanan dosyada, nazar boncuklarının Türkiye´de çok popüler olduğuna ve hemen her yerde bunlara rastlanabildiğine işaret edildi.
Programda nazar boncuklarının işlevlerine ve ülkede gördüğü değere değinen Verjee, turistlerle ve yerli halkla röportajlar yaptı. Programa katılan bir esnaf, günde 500 nazar boncuğu sattığını söyledi.


Anadolu Ajansı
17.12.2010
CNN International, Türkiye´yi Tanıtmaya Devam Ediyor

KANALIN BU AY TÜRKİYE´YE AYIRDIĞI "I-LIST" PROGRAMINDA BU KEZ DE SEMAZEN GÖSTERİLERİ VE İSTANBUL´DAKİ "ABRACADABRA" ADLI LOKANTA TANITILDI

WASHINGTON - Amerikan televizyon kanalı CNN International´ın bu ay Türkiye´ye ayırdığı "i-List" programında bu kez de semazen gösterileri ve mutfak tezgahında dans ederek ve ritm tutarak yemeklerin hazırlandığı İstanbul´daki "Abracadabra" adlı lokanta tanıtıldı.

CNN muhabiri Muhammed Jamjoom tarafından hazırlanan dosyada, semazen gösterileriyle ilgili bilgilere yer verildi ve "dervişlerin dansının, sadece izleyiciler için bir görsel sunum olmakla kalmayıp, kutsal bir ayin niteliği de taşıdığı" belirtildi.

Semazen gösterilerinin Mevlevi felsefesinin merkezi bir parçası olduğu ve UNESCO´nun Manevi Kültürel Miraslar Listesi´ne eklendiğinin kaydedildiği programda, Mete Horzum adlı bir derviş, Mevlana´nın türbesinde dans etmenin, kendisi için en gurur verici anlardan biri olduğunu söyledi.

Programda, geleneksel olarak sadece erkeklerin semazen gösterisi icra edebileceği şeklindeki anlayışın değişmeye başladığına da değinilerek, bugün artık İstanbul´da hem erkek hem kadınların semazen gösterilerinde yer alabildiği ifade edildi.

Programa katılan Sevtap Demirtaş adlı bir kadın derviş de "Kalbinizi Allah´a bağlamayı ya da özünüze dönmeyi düşünüyorsanız, yanınızdakinin erkek ya da kadın olması sizin için fark etmez" dedi.

Kendisiyle röportaj yapılan eski kültür bakanlarından Talat Halman da kadınların semazen gösterisi yapmasına Konya´da da izin verileceği ümidini dile getirdi.

CNN International sunucusu Zain Verjee tarafından hazırlanan dosyada da mutfak tezgahında çalışanların dans ederek ve ritm tutarak yemekleri hazırladığı, İstanbul´daki Abracadabra lokantası tanıtıldı.

Lokantadan renkli görüntülere yer verilen programda, lokantanın sahibi Dilara Erbey, "hayatın, sadece yemek pişirmekle çok sıkıcı olacağını, o yüzden mutfakta dans ettiklerini, müziğin yemeklere ayrı bir büyü kattığını" söyledi.

Müşterilerden siparişler geldikçe dans temposunun arttığını, lokantada iyi müziğin iyi yemekleri ortaya çıkaracağına inanıldığını ifade eden Verjee, programda bir ara kendisi de dans eden gruba katılıyor.

"Dışarıda İstanbul Boğazı´nın sakin suları, içeride ise Türk mutfağını sofralara getiren çılgın ritmlerin olduğunu" söyleyen Verjee, programda, müşterilerin de dansa katılarak tempo tuttuğu ve bir dansözün mutfakta dans gösterisi düzenlediği görüntüleri de ekranlara taşıyor.


Anadolu Ajansı
18.12.2010
CNN International, Türkiye´deki Engellilerin Durumunu Mercek Altına Aldı

KANAL, BU AY TÜRKİYE´YE AYIRDIĞI "I-LIST" PROGRAMININ İNTERNET SİTESİNDEKİ HABERİNDE, GÖRME ENGELLİ SANATÇI METİN ŞENTÜRK´Ü TANITTI

WASHINGTON - Amerikan televizyon kanalı CNN International´ın bu ay Türkiye´ye ayırdığı "i-List" programının internet sitesinde, görme engelli sanatçı Metin Şentürk tanıtıldı ve Türkiye´deki engellilerin durumu mercek altına alındı.

CNN muhabiri Catriona Davies imzalı haberde, 44 yaşındaki sanatçı Metin Şentürk´ün hem bir Türk pop yıldızı, hem de bir eğlence programının hazırlayıcısı ve sunucusu olduğu, ayrıca 9 albümünün bulunduğu ifade edildi.

Şentürk´ün, engellilerin sorunları konusunda yoğun kampanyalar yürüten bir isim olduğuna dikkati çekilen haberde, sanatçının merkezi İstanbul´da bulunan Dünya Engelliler Vakfı´nın da kurucusu ve başkanı olduğuna dikkat çekildi.

Haberde, Şentürk´ün, Ferrari marka otomobille 292 kilometre hıza ulaşarak "Dünya Görme Engelliler Sürat Rekoru"nu kırdığı ve Guinness Rekorlar Kitabı´na girdiği hatırlatıldı.

Şentürk´ün, kendisini, Türkiye´deki 8,5 milyon engelli için bir "öncü" olarak gördüğü ifade edilen haberde, Şentürk´ün özgeçmişinden de bahsedildi.

Haberde, Şentürk´ün, "Engelli bir kişinin kendisine inanması ve güvenmesi halinde, başaramayacağı hiçbir şeyin olmadığına kalpten inanıyorum. Tüm ihtiyacımız olan şey, bize şansların verilmesi" sözlerine yer verildi.

CNN´in haberinde "engellilerin yorulmak bilmez avukatı" olarak tanımlanan Şentürk´ün, engellilerin "hayata dört elle sarılmaları ve hiçbir zaman umutsuzluğa düşmemelerini" istediği belirtildi.

Haberde görüşlerine başvurulan İstanbul Bilgi Üniversitesi öğretim üyesi ve engelli uzmanı İdil Işıl Gül de, Türkiye´de engellilerin yaşadığı zorluklara, işe, hatta okula giderken karşılaştıkları sıkıntılara değindi.

Türkiye´de engellilerle ilgili yürütülen bir araştırmaya göre, ülkedeki engelli nüfusunun sadece yüzde 20´sinin işi olduğunun kaydedildiği haberde, bununla birlikte, Türkiye´de son yıllarda engellilerin karşılaştığı sorunların giderilmesi yolunda birtakım çabalar gösterildiği ifade edilerek, bu konuda atılan adımlardan bahsedildi.

İdil Işıl Gül, bu çabalarla ilgili olarak, "işler değişmeye başlıyor, ancak olması gerektiği kadar hızlı değil" derken, Metin Şentürk de, Türkiye´de bu alanda yaşanan gelişmelerin cesaret verici olduğunu, ancak daha fazlasının yapılabileceğini düşündüğünü söyledi.


TurkishNY.com
17.12.2010
CNN International Türkiye´yi Tanıtmaya Devam Ediyor

www.turkishny.com/local-news/6-local-news/42814-cnn-international-turkiyeyi-tantmaya-devam-ediyor

CNN
17.12.2010
Blind pop star campaigns on disability

articles.cnn.com/2010-12-17/world/turkey.disability_1_disability-study-disabled-population-disabled-people

Hürriyet Gazetesi
16.12.2010
İstanbul ve Gaziantep CNN´de

www.hurriyet.com.tr/kultur-sanat/haber/16547766.asp

CNNTurk
15.12.2010

CNN International´da Türkiye haftası sürüyor
www.cnnturk.com/2010/yasam/diger/12/15/cnn.internationalda.turkiye.haftasi.suruyor/599476.0/index.html

Star Gazetesi
15.12.2010
Dünya İstanbul ve Antep’i tanıdı

www.stargazete.com/guncel/dunya-istanbul-ve-antep-i-tanidi-haber-316028.htm